Nogal logisch dat iemand toegang wil tot de zekeringen van zijn woning of garage.Afgezien van het feit of dit wettelijk is of niet Is er een specifieke reden waarom jij in die kast wil zijn?
M.i. wordt hier het probleem groter gemaakt dan het is. Zekeringen vallen in normale omstandigheden zelden uit en een kWh-meter hoef je echt niet elke dag te gaan opnemen. Bovendien doet de syndicus dat al, tenzij je die al niet meer vertrouwt.
Ik heb ooit eens zoiets gelijkaardig meegemaakt waarbij ik geen toegang had/kreeg tot mij eigen elektriciteitsmeter en heb het toen opgezocht. De juiste wetgeving hieromtrent kan iemand hier misschien wel terugvinden. In elk geval hebt U als huurder het recht toegang te hebben tot de ruimtes (en ook uiteraard tot de meters) waarin de verbruiks meters of tellers staan. En of u dat nu dagelijks/maandelijks of slechts jaarlijks wenst te controleren daar heeft geen enkele verhuurder of syndicus iets aan te zeggen.In ons appartementencomplex is een afzonderlijke zekering/teller kastje voor mijn garageverbruik. De kast waarin deze geplaatst zijn is afgesloten met een hangslot waarvan ik geen sleutel krijg, is dit wettelijk toegestaan?