Het betreft een gebouw met 21 appartementen. Ik bezit 387 opcent van de 10 000 en vraag 12 panelen.
Op de agenda van de algemene vergadering van mede-eigenaren had ik 3 punten met korte aanvulling op de agenda laten zetten:
1. Aanvraag voor plaatsing van 12 fotovoltaïsche panelen op oostkant van dak voor privé gebruik
2. Voorstel tot plaatsen van x-aantal (ong 48) fotovoltaïsche panelen voor verbruik gemeenschap bekostigd door vme
3. Voorstel tot plaatsing x-aantal (volledig dak) fotovoltaïsche panelen voor gemeenschappelijke delen en privé gebruik
Volgens de zonnekaart is er 1039m2 bruikbare/ideale ruimte voor het plaatsen van zonnepanelen. 6 zonnepanelen nemen ongeveer 10m2 in beslag. Een snelle berekening met 20% aan foutmarge qua ruimte geeft dat er een totaal van ongeveer 500 panelen kan gelegd worden.
Helaas kon ik op betreffende vergadering niet aanwezig zijn en de 3 voorstellen zijn afgekeurd door de meerderheid.
Voor het 1ste voorstel is geen reden gegeven
Reden 2de voorstel is dat het nu slechts 16 euro per maand per appartement kost aan elektriciteit en ze dit er niet uithalen
Reden 3de voorstel is dat iedereen dan een digitale meter moet laten plaatsen...
In de basisakte van het gebouw staat vermeld dat het dak tot de gemeenschappelijk delen horen van de 21 appartementen.
Nu wens ik het eerste punt, via het vredegerecht, aan te vechten. Dit op basis dat ik een persoonlijk nadeel oplevert (artikel 3.92 Nieuw Burgerlijk Wetboek) van de beslissing en dat de andere bewoners hiervoor geen globale oplossing voor willen. In het verleden heb ik 1 uitspraak gevonden van een vrederechter die dit ongedaan heeft gemaakt (vredegerecht Waver 06.08.2011).
Wat raden jullie mij aan? Op wat moet ik letten? Zijn er mensen hier die reeds deze weg hebben bewandeld?