Klacht BIV: syndicus verhaalt zijn onkosten op mede-eigenaar

baguetje2850
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Klacht BIV: syndicus verhaalt zijn onkosten op mede-eigenaar

#1 , 12 jun 2023 17:41

Eind vorig jaar legde ik bij het BIV klacht neer tegen de syndicus vanwege vervalsing van de boekhouding (na goedkeuring door AV) ten voordele van de commissaris. Dat dossier loopt al 6 maanden zonder uitspraak van het BIV. Vandaag kreeg ik mijn afrekening. De syndicus verhaalt nu zijn 'juridische' onkosten volledig op mij als zijnde een kost gemaakt voor een privatief deel. De VME an sich is daar niet bij betrokken. Handelt hij correct?

LYNX XX

#2 , 12 jun 2023 18:19

Als ge een klacht ingediend hebt bij het BIV ( HOPELOOS ) heeft die syndicus gewoonweg geen kosten. En zeker geen juridische kosten WANT HET BIV behandelt enkel deontologische inbreuken ( en dan nog ??? ) juridisch is voor de rechtbank/vrederechter.

Klachten indienen bij het BIV daar haalt men als mede eigenaar niets mee ( ervaring zat hiermee ). Zij beschermen hun leden tot en met en dekseltjes toe.

Velen verwijzen graag naar het BIV voor klachten tov een syndicus, gewoon energie en tijdverspilling. Na maanden ( zelfs langer ) kunt ge een bericht krijgen dat uw opmerkingen zijn bewezen maar de syndicus geen sanctie krijgt. Om uw wettelijk gelijk te krijgen verwijzen ze u naar de rechtbank.

Thomas Morus

#3 , 12 jun 2023 18:31

Welke juridische onkosten werden er gemaakt die betrekking hebben op uw privatief?
Ik vermoed dat het de VME is die dat geld van u eist (via de syndicus als uitvoerder).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

baguetje2850
Topic Starter

#4 , 12 jun 2023 18:48

De kosten hebben waarschijnlijk betrekking op het inzetten van hun eigen 'juridisch personeel'. De zaakvoerder is jurist.
De VME heeft me nog op geen enkele manier aangesproken. Alleen de RVM weet momenteel van de - trouwens bewezen - klachten. En waarschijnlijk volgende week de AV bij haar jaarlijkse bijeenkomst. Die kan natuurlijk de afrekening goedkeuren want ze wordt toch niet gelezen door de meerderheid van de leden.

baguetje2850
Topic Starter

#5 , 12 jun 2023 23:11

De voorzitter van de RVM bevestigt dat de VME geen stappen heeft ondernomen in het dossier.

Thomas Morus

#6 , 12 jun 2023 23:26

Op uw afrekening moet toch staan wat de oorzaak is van die aangerekende juridische kosten?
M.a.w. waarom die kosten werden gemaakt.
Hebt u een rekening niet (volledig) betaald?
Uiteraard kan de RvME geen kosten aan u aanrekenen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Pelikaan

#7 , 13 jun 2023 20:26

Quote = De voorzitter van de RVM bevestigt dat de VME geen stappen heeft ondernomen in het dossier.

De functie van voorzitter van de RVM is niet bij wet voorzien.

baguetje2850
Topic Starter

#8 , 21 jun 2023 10:15

#7 Een RVM is vrij zich te organiseren zoals het wenst.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”