Mijn buurman heeft een twee/drietal jaar terug een heel aantal bomen gekapt (grote berken, 15 meter hoog) op zijn bedrijfsterrein.
Nu zit hij mij te dreigen dat ik ook bomen moet kappen op mijn terrein omdat hij vind dat het bladaval van mijn bomen/bos te veel wordt op zijn terrein. Ook klaagt ie over overhangende takken.
Ik ben nu echt kwaad omdat dit het zoveelste gezaag is en ik vind dat hij zwaar overdrijft. Elke winter haal ik de ergste overhangende takken eruit. Mijn bomen staan minstens 2 meter van zijn terrein of nog veel verder. Het zijn meestal oudere grote bomen van 50 jaar oud. Bladafval in de herfst is inherent aan bomen/bos. Ik ben super gelukkig met mijn bos en mijn bomen

Bovendien heeft hij nu een factuur gestuurd met opruim- en snoeikosten. Nu ik weiger die natuurlijk te betalen, maar nu schakelt hij de rechter in heeft ie mij per mail laten weten en mag 'ik het de rechter komen uitleggen', schijft ie. Wordt vervolgt dus.
Al hij zo graag wil dat ik me aan de wet houdt, moet hij zich ook maar aan de wet houden.
Mijn vragen zijn:
1) Hij heeft zijn berken (vermoedelijk) drie jaar terug zonder vergunning gekapt. Indien zonder vergunning, lijkt me illegaal. klopt dit? Ik heb daar foto's van, van voor en na.
2) Naar welke tijd verjaart dit?
3) Kan ik die vergunning nog opvragen bij gemeente?
4) Kan ik hem verplichten tot herplanten als het blijkt dat dit illegaal is?
MVGR.