Hoi allemaal ,
Ik schets even de situatie .
In 2016 woonde ik samen met mijn ex-partner. Wij zijn uit elkaar gegaan en hij is in de woning gebleven . Na een aantal maanden is hij hier uit gezet wegens niet betalen van de huur . Wij zijn in goede overeenkomst uit elkaar gegaan . Jong en naïef ik was had ik vertrouwen en mij dus niet van het contract laten schrappen waardoor ik mee voor de schulden kom opdraaien . Hij heeft mij dan verzekerd dit te zullen betalen , in 2018 kreeg ik terug een brief dat er nog een openstaande schuld was van 9800 euro . Ik heb toen met hem contact gezocht en heeft me toen gemeld dat hij ondertussen al loonbeslag had voor deze schuld en mij de brief laten zien als bewijs. Nu 5 jaar later krijg ik een brief dat ik loonbeslag zal krijgen voor deze schulden . Ik heb in al die jaren geen 1 brief van de deurwaarder ontvangen , door het loonbeslag van mij ex was ik ook in de veronderstelling dat deze was afbetaald . In de brief is ook te zien dat er in 2018 , 2020 en 2021 loonbeslag is geweest via mijn ex . 2 jaar geleden heb ik ook loonbeslag gehad en zelfs toen stond deze schuld er niet bij voor verdeling dus leek het mij duidelijk dat deze schuld vereffend was . Ik ben ondertussen door 2 jobs te doen voor 2 jaar schulden vrij . Tot dat nu deze brief kwam . Dit is ook een enorm probleem wegens ik een hoog loon en meer dan de hele zal in beslag genomen worden volgens barema .
Dus in al die 5 jaar heb ik geen enkele brief tot nu , moest ik dit geweten hebben had ik al lang een afbetalingsregeling aangevraagd maar ik was er dus niet van op de hoogte . Kan ik hier op enige manier iets aan doen om alsnog het loonbeslag te stoppen ?
Alvast bedankt