Geen feiten verzwegen, maar voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal geen pv of boete gehad.
Pas op : 't zou niet de eerste zijn die ter plaatse denkt dat hij ermee wegkomt met een berisping genre
"Allee, 't is goed voor 1e keer". Verbalisant heeft ter plaatse géén gedoe of discussies. Maar de ontnuchtering komt dan achteraf, als er toch nog een PV in de brievenbus belandt.
Enkel een (niet gedocumenteerde) waarschuwing dat ik mij volgende keer "wél reglementair moet parkeren".
Aangezien het intussen 26/11 is, en je oorspronkelijke posting alweer dateert van 7/1, lijkt het er op dat je (deze keer) wellicht geluk gehad hebt.
Daarmee mijn vraag op dit forum: gaat dit werkelijk over parkeren, of eerder over laden & lossen, en wie heeft gelijk?
Ik denk dat je 't antwoord intussen kent.
Toen je bezig was met de kinderen tot aan de overkant te begeleiden, stond je voertuig wel degelijk geparkeerd.
De agent had dus inderdaad gelijk.
Mijn conclusie: ik mag stilstaan, uitstappen, goederen en personen lossen,
Ja.
maar mag niet de straat oversteken.
Oh maar jawel, je mag de straat oversteken zoveel je wil.
Alleen mag je voertuig vanaf dan niet langer op een plaats voor personen met een handicap blijven staan, omdat je auto vanaf dan een geparkeerd voertuig wordt.
Als ik dat wel doe dan is het voor interpretatie vatbaar.
Neen, het is dan zeker niet voor interpretatie vatbaar.
Alleen ben je er déze keer wellicht met een berisping mee weg gekomen.
Dus wat ik sindsdien doe: stilstaan, kinderen en boekentassen uitladen, samen laten oversteken op mijn teken (ik blijf intussen naast mijn wagen staan), instappen & wegrijden.
Goed geprobeerd, maar het blijft nog steeds strafbaar.
Stilstaan = énkel de tijd die je nodig hebt om de kinderen te laten uitstappen en hun schooltassen uit te laden.
Alle bijkomende tijd dat jouw voertuig daar opgesteld blijft staan, is het wel degelijk een geparkeerd voertuig.
Het feit dat je intussen bij jouw auto blijft om de kinderen te laten oversteken op jouw teken, verandert daar volstrekt niks aan.
Volgens mij zien de agenten gewoon niet graag dat iemand op de gehandicaptenparkeerplaats staat zonder kaart.
Omdat het dan zonder meer een overtreding is, tiens.
Tenzij je daar iemand laat instappen of uitstappen, of je bezig bent met goederen te laden of te lossen.
Al de rest is parkeren, ongeacht of je zelf gedurende de tijd die je daarvoor nodig hebt bij je voertuig blijft of niet.