Beste,
Al 3 jaar wonen zowel wij als onze buren in onze nieuwe woningen. Echter hebben wij ook al 3 jaar lang overlast in de tuin dankzij hen.
Onze buren hebben geen groene vingers en hebben hun tuin helaas al 3 jaar lang laten onderkomen. Zij hebben een Haag tegen de erfgrens opstaan, maar die Haag woekert enorm en er komt allerlei onkruid en andere vuiligheid doorheen gegroeid. Elk jaar rond half, tot einde mei vragen we vriendelijk de Haag te scheren en elk jaar moeten we erop wachten tot begin juli, soms zelfs wel eind juli. En dan wordt het nog maar ´provisoir´ gedaan, want dan ligt alle snoeiafval in mijn tuin of tussen de haag en het hekwerk. En het onkruid pakken ze sowieso niet aan, enkel de haag...
Hierdoor kan ik in de zomer amper gebruik maken van mijn tuin. Want door de haag komen takken met grote doornen, jacobskruid, brandnetels, klimop,... noem maar op. Nu heb ik een kindje dat deze zomer 1 jaar wordt en een hondje die graag de tuin in willen, dus ik wil het nu eindelijk voor eens en voor altijd opgelost!
Want inmiddels begint mijn eigen hekwerk, dat tegen de erfgrens staat, het volledig te begeven door het vele onkruid dat er aan en door groeit! Het onkruid wieden is onbegonnen werk, want vandaag doe ik alles weg en binnen een week staat het weer vol!!
We gaan vandaag weer vriendelijk vragen (via sms) om de haag te onderhouden, maar moeten/mogen we hen een termijn geven die wij schappelijk vinden? Want als het dit jaar niet tijdig gebeurd wil ik hier eigenlijk mee verder gaan...
De wijkagent is ook al paar x komen kijken, zowel vorig jaar als dit jaar, en raadde ook aan om foto´s te maken en eventueel via vredegerecht te gaan, want dit kan echt niet meer...
Dus hoe nu verder? Ik vraag eerst om te onderhouden, geef ik een termijn of niet? Wanneer begin ik een procedure bij het vredegerecht en hoe lang kan dit dan duren en wat kan ik daarvan verwachten?