Kan je eigenaar zijn van een camperbusje zonder rijbewijs terwijl je deze laat verplaatsen door anderen?

Thomas1
Topic Starter

Kan je eigenaar zijn van een camperbusje zonder rijbewijs terwijl je deze laat verplaatsen door anderen?

#1 , 14 jun 2024 16:03

Kan je een campervan kopen zonder dat je daarom een rijbewijs hebt. Je bent wel de eigenaar, maar laat het busje telkens verplaatsen op campings door een vriend of kennis. Je rijdt er zelf niet mee, maar bent de wel de eigenaar en bewoner (op campings). Kan dat?

pouly
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2024 16:12

Ja, je kan perfect eigenaar zijn van een motorvoertuig zonder over een rijbewijs te beschikken. Enkel de persoon die het voertuig bestuurt dient over het juiste rijbewijs te beschikken.

Thomas1
Topic Starter

#3 , 14 jun 2024 16:53

Bedankt. Maar waarschijnlijk zal het voor de verzekering wel een probleem zijn?

Reclame

CityBird

#4 , 14 jun 2024 21:36

Bedankt. Maar waarschijnlijk zal het voor de verzekering wel een probleem zijn?
De verzekering vraagt steeds wie de hoofdbestuurder is. Als je dit correct aangeeft denk ik niet dat de veel verzekeringen daar een probleem van maken.

denlowie

#5 , 15 jun 2024 15:34

Zijt gerust de verzekering doet daar niet moeilijk over
want alle transport firma's hebben voertuigen waarvan de bestuurders werknemers zijn.
En zoals al geschreven voor een voertuig te kopen heeft men nooit een rijbewijs nodig , enkel als je rijd .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas1
Topic Starter

#6 , 17 sep 2024 11:47

Bedankt voor je antwoord. Dus ik moet een hoofdbestuurder vermelden bij de verzekering?

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#7 , 17 sep 2024 12:41

Bedankt voor je antwoord. Dus ik moet een hoofdbestuurder vermelden bij de verzekering?
Daar gaan ze normaal om vragen

Normaal nemen ze de bonus-malus graad over van de eigenaar of gebruikelijke bestuurder om het risico in te schatten
Als je niemand kan opgeven, zal het waarschijnlijk de standaard "start" graad worden ... en wat duurder

Terug naar “Administratief recht”