Tel Sell - Intrum - De Post

Tazmanian
Topic Starter

Tel Sell - Intrum - De Post

#1 , 09 feb 2010 10:33

Beste,

vorig jaar in augustus hebben we een bestelling gedaan bij Tel Sell twv € 200. Dit werd geleverd in september 2009. We waren toen echter niet thuis en de vervoerder heeft dit afgezet bij onze buren.
Zij hebben dit dan aan ons bezocht.

We hebben het product toen bekeken maar beslist het dan toch niet te houden. We hebben dit via de post aangetekend laten retourneren (alle kosten voor ons). Hebben Tel Sell ook telefonisch op de hoogte gebracht dat we dit gingen terugsturen.

2 maand later krijgen we een brief van Intrum dat we € 200 dienen te betalen + extra kosten (zo'n € 50). We hebben contact gehad met Intrum en hen doorgegeven dat we alles hebben teruggestuurd. Helaas kunnen we het bewijs van de post niet meer terugvinden :?
Intrum vertelde ons dat ze dit met Tel Sell gingen opnemen.

Vorige week krijgen we een nieuwe brief van Intrum dat Tel Sell blijkbaar niets heeft ontvangen en we alsnog moeten betalen.

We hebben contact opgenomen met de hoofdzetel van De Post en het desbetreffende kantoor zou ons een kopie van de retourzending kunnen bezorgen. Maar dat is enkel op de good will van dat kantoor.
We hebben reeds verschillende keren contact gehad met het kantoor maar daar zeggen ze dat ze hun daar niet mee bezig houden.
Het bewijs kunnen we dus niet bezorgen.

Nu wat kan ons worden aangeraden?
Ik wil echt geen € 250 betalen voor iets dat we hebben teruggestuurd ...

Kan ik het zover drijven en hen vertellen dat we het product nooit hebben ontvangen? Het is tenslotte afgezet bij onze buren.
Maar ik wil onze buren natuurlijk niet in de problemen brengen!

Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kathleen293

#2 , 01 mar 2010 14:41

ik heb hetzelfde tegengekomen.

op 14/04/2009 heb ik een pakket geretourneerd naar Tel Sell. intussentijd heb ik nooit nog iets van hen gehoord, tot op 12/02/2010. toen kreeg ik een brief waarin stond dat het pakket nooit was toegekomen en de factuur dus nog openstond. aangezien er al aanzienlijke tijd gepasseerd was, heb ik dat verzendbewijs weggesmeten omdat ik ervan uitging dat dit was toegekomen. ik heb nooit een aanmaning tot betaling gekregen. het verontrust mij dat ze hier zomaar mee weg komen.
bij de post kunnen ze mij ook niet meer helpen zonder het verzendbewijs

Tazmanian
Topic Starter

#3 , 02 mar 2010 19:21

Wij hebben contact opgenomen met Intrum en daar vertelden ze ons dat ze dit dikwijls tegen kwamen!!
Ze hebben ons nu gezegd om hen een aangetekend schrijven te sturen waarin we vermelden dat we het pakket hebben teruggestuurd en we betwisten dat ze het pakket niet hebben gekregen.

Dan zal Tel Sell een onderzoek moeten instellen.

We hebben dit ondertussen gedaan en verwacht binnen enkele maanden wel antwoord. Al vraag ik mij af wat dit 'onderzoek' zal uitwijzen. Ik verwacht hier helemaal niets van.

Hier sta je als consument dus machteloos tegen. Wat moet je doen? Een rechtzaak starten dat je véél meer geld gaat kosten dan de gelden die Tel Sell claimt?

Reclame

lieke1709

#4 , 18 jun 2010 13:05

Beste,

Wat u in dit geval het beste kan doen is opnieuw contact opnemen met De Post en om een afleveringsbewijs vragen.

Zeggen dat u het pakket niet ontvangen heeft, heeft geen enkele zin, gezien u reeds het tegenovergestelde telefonisch meldde.
Dergelijke gesprekken worden steeds in een dossier genoteerd.

Vergeet hierbij niet dat Tel Sell een nederlands bedrijf is en -uit ervaring weet ik- dat dergelijke zendingen soms tot 3 weken nodig hebben hun bestemming te bereiken.

ziezo

#5 , 15 sep 2011 19:08

Graag had ik geweten hoe dit afgelopen is want ik zit met hetzelfde probleem als jij.. Heb je het betaald? Ik had zelfs oorspronkelijk geen bestelling gedaan en ze hebben toch een pakket opgestuurd.

Drone

#6 , 15 sep 2011 20:11

als ge geen bestelling hebt geplaatst of akkoord bent gegaan ( via de telefoon bv ) dat men u iets toezend, dan mag u dit kosteloos houden.

beweerd de verzender dat u akkoord bent gegaan of een bestelling zou hebben geplaatst, zal hij dit dienen te bewijzen.

Sirius_Legal
Contacteer: Website

#7 , 16 sep 2011 12:50

Beste Drone,

Dat is inderdaad correct. In dit geval gaat het echter niet om de toezending van een goed dat niet besteld was, maar wel om de uitoefening van de 14 dagen bedenktijd bij verkoop op afstand die de Wet Marktpraktijken toestaat telkens een consument iets koopt via telefoon of internet.

Als je dit recht wil uitoefenen, is het steeds aangeraden om de verkoper aangetekend op de hoogte te stellen van het feit dat je afziet van de aankoop en dat je perk erende de goederen terugstuurt én dat je een verzendbewijs bijhoudt van de terugzending om latere problemen te voorkomen.

Als dat niet gebeurd is, kan je achteraf inderdaad nog bij de Post proberen om een bewijsje te krijgen, maar dat blijkt niet altijd makkelijk.

Gouden raad is dus -zoals altijd en overal- dat men altijd zorgvuldig zijn administratie moet bijhouden (facturen, brieven, mails, ...)
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

Drone

#8 , 16 sep 2011 19:55

ik antwoorde op ziezo zen vraag ;)

Isabel13

#9 , 12 jan 2012 02:01

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Ik had een bestelling gedaan bij Tell Sell die zogezegd voorradig was, de Paint Pro, en ik dus binnen de 2 weken zou ontvangen.
Na 3 weken had ik nog steeds niets ontvangen en heb ik hen een mail gestuurd om te zeggen dat aangezien ze hun levertijd niet nakwamen ik afzag van de koop daar ik mijn schilderwerken al had uitgevoerd.
Hierop kreeg ik antwoord dat mijn pakket al naar de vervoerder was verzonden en dat ik het een aantal weken later aangetekend zou ontvangen.
Ik moest dan maar weigeren wanneer het mij gepresenteerd werd.

Het pakket is mij nooit gepresenteerd geweest en ik kreeg op een dag een brief dat ik mijn pakket nog niet betaald.
Mijn verbazing was groot aangezien ik dacht dat ze uiteindelijk toch mijn bestelling hadden geannuleerd.

Ik heb hen toen gezegd dat ik, noch mijn familie een pakket ter ondertekening hadden gezien.

Een paar weken later kreeg ik een brief van het incasso bureau intrum waar ik nu het bedrag moest betalen vermeerderd met ongeveer 44 euro.
Ik heb direct gebeld en de medewerker daar ging het onderzoeken.
Een maand later weer een brief van intrum, met nog extra kosten te betalen. Weer gebeld, deze keer moest ik mijn mails doorsturen, wat ik dan ook gedaan heb.
En nu weer een brief met nog extra kosten en de vermelding dat ik nog steeds niet betaald heb en ze aan tell sell het advies gaan geven me te dagvaarden.
Morgen bel ik ze weer om te zien wat ze nu te zeggen hebben.

Heeft er iemand raad voor me???

Vandebos

#10 , 12 jan 2012 09:46

Aangetekend in plaats van telefonísch reageren.

Sirius_Legal
Contacteer: Website

#11 , 12 jan 2012 11:18

Aangetekend aan de verkoper reageren met de melding dat je bij gebrek aan definitieve regeling binnen 5 dagen klacht overmaakt aan FOD Economie en kopie van die brief overmaken aan het incassobureau met de melding dat je ook hen in je klacht zal betrekken is een goed begin.

Als het daarmee niet opgelost is, misschien toch even kort met je advocaat overleggen.

Mvg,

Sirius Legal
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

tombe

#12 , 12 jan 2012 20:43

Had ik geweten dat je een goed mocht houden, als ze je dit toezenden en je het niet bestelde...

Ook een incident met Tell Sell gehad hier. We waren begonnen met de aankoop, maar in de laatste fase kwamen er - niet eerder vermelde - hoge verzendingskosten bij waardoor we nooit de aankoop bevestigden en de bestelling stopzetten. Nadien werd het pakket geleverd (op een verkeerd adres) en moesten we zogezegd betalen. Na wat heen en weer gemail zijn ze het toch kosteloos gaan oppikken...

pkt

#13 , 12 jan 2012 22:20

Tell sell is gewoon 1grote afzetterij!! een goeie tip;als je interesse hebt in iets van tell sell,kijk gewoon op ebay,daar kan je het meestal voor 2x niks kopen,en dan kom je tot de vaststelling dat het produkt 2x niks is......

sonshine

#14 , 21 jan 2012 00:47

Ik schrik ervan dat er daar zoveel mensen instinken en daaraan kopen. Vele van die spullen kan je vinden bij o.a. blokker, ander kleurtje, tikkie anders detail en véél goedkoper!

Terug naar “Consumenten Koop”