Hebben vochtprobleem in appartementsgebouw, 3 delen aangetast zijnde muur inkom groot gebouw, muur buur en mijn muur verlengde van elkaar grenzend aan de rijwoning ernaast.
Zijn aanwijzigingen dat buur met lekken zit en dus verantwoordelijk kan zijn voor vochtprobleem, zelf tijd terug gerechterlijk erkende bouwfysisch expert aangesteld die bij buur ook mocht meten maar van zodra die aangaf dat er daar mogelijk problemen waren omdat de waarden zeer hoog waren moest hij stoppen en sindsdien geen contact meer mogelijk met de buur.
Proberen dit nu al tijd via syndicus en de blokpolis te regelen maar worden aan lijntje gehouden, bedoeling is om leidingen buur te laten onderzoeken en indien nodig herstellen maar verzekeringsmakelaar komt met verhaaltje dat vocht in mijn flat afkomstig is door combinatie van laterale infiltratie en condensatie, meer bepaald omdat mijn vloer lager zou liggen dan die van de buur.
Al onze leidingen zijn ok (overal rapporten lekdetectiefirmas van) maar verhaal houdt geen steek want de aanbouw van de buur is later bijgeplaatst en latere bijbouw mag toch geen (vocht)schade veroorzaken & daarnaast is de inkom groot gebouw hoger gelegen (paar tredes) & ligt dus duidelijk hoger dan die vloer en ook daar is muur vochtig.
Wat is hier mogelijk: moet de verzekering desnoods de buur verplichten om met bewijzen af te komen dat alles daar ok is of moeten we (vme, syndicus of ik) zelf naar de vrederechter stappen, zoals gezegd heb ik mail van gerechterlijk erkende bouwfysisch expert waarin hij aangeeft dat er iets mis is bij de buur & wordt tijd dat het opgelost geraakt, vocht is toch ernstig probleem.