Ik had in juni ook 10.000 euro geleend aan een ander vriend voor de voorschot van een huis die hij samen met zijn vrouw heeft gekocht en de lening is van de Vlaamse woningfonds, hij zou deze na 8 weken terugbetalen we zijn nu 11 weken verder (precies 11 weken vandaag), de lening was maandag goedgekeurd en hij heeft de documenten doorgestuurd, binnen een maand vanaf 02.09 krijgt hij een brief van de makelaar om te tekenen (kon tot 4 weken duren zei de makelaar) en dan krijgt hij het voorschot/borg wat hij voor dat huis had betaald van de makelaar terug en zal hij het direct naar mij storten.
In totaal heb ik dus 30.000 euro uitgeleend, aan iemand 20.000 voor een auto waarbij de lener is overleden, en aan iemand anders ook een heel goede vriend van mij 10.000 euro voor de aankoop van een huis.
Bij beiden heb ik geen contract en enkel in de mededeling “lening + datum” staan.
De vriend die 10.000 heeft geleend van mij belt mij altijd met updates over de lening.
De vader van mijn vriend die 20.000 had geleend wordt in december ontslagen waarbij hij de opzeg niet moet uitwerken, hij heeft daar 24 jaar gewerkt in die fabriek en krijgt een goed bedrag uitbetaald.
Ik hoop op een goede einde en hou jullie zeker op de hoogte.