uitkering afhouding

Marc riemis
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

uitkering afhouding

#1 , 04 dec 2024 17:02

Hallo ik ben Marc we wonen al van Maart bij elkaar en zijn ondertussen . in September 2024 Gehuwd wij hebben samen een gehandicapt ik ben in de onderrug geopereerd omdat de schakel was afgebroken en staat vast ik ben 61 jaartjes jon en heb 66 procent en sta op de ziekenfonds en heb ongeveer 1300 a 1400 de maand .Mijn partner heeft 66 procent en is levenslang gehandicapt en een lage ecu en zit bij de FOD en zijn uitkering was maandelijks 1500 en is nu gezakt naar 592 euro sinds we gehuwd zijn worden we gestraft op deze manier en proberen we rond te komen met het bedrag van ongeveer1900 rond te komen niemand vind dit normaal en het leven is al zo deur of mogen we soms ook geen plezier maken of alleen maar op onze stoel te blijven zitten en afwachten wat we mogen doen in ons leven groeten van Marc Riemis

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#2 , 05 dec 2024 15:24

Die situaties zijn zo complex dat je best bij je ziekenfonds gaat navragen of dit klopt

Maar gaan samenwonen is vaak financieel geen goede zaak inzake sociale vergoedingen.

Jullie waren voordien 2 aparte gezinnen neem ik aan, en nu 1.
Dat heeft ook in andere situaties vaak gevolgen voor sociale uitkeringen, dus ik vrees er een beetje voor ...

Freec

#3 , 06 dec 2024 10:55

Idd, contact opnemen met de sociale dienst van je ziekenfonds.

Aan de bedragen te zien, is er bij jullie geen gezinshoofd.

Reclame

Marcus Aurelius

#4 , 06 dec 2024 14:52

Gezien het lage inkomen van uw huwlijkspartner zal uw eigen uitkering verhoogd worden naar bedrag met gezinslast. Gelieve contacf op te nemen met uw ziekenfonds en een opgave van het inkomen van uw partner mee te nemen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”