Voetgangers denken dat ze voorrang hebben op het autoverkeer als ze willen oversteken aan een zebrapad dat is fout. Het is wanneer u zich op het zebrapad bevind dat u voorrang hebt. Wanneer een voetganger aan het zebrapad komt moet hij wachten voor aankomende auto's, het is enkel wanneer een aankomende auto vertraagt en stopt dat u mag oversteken.
Grootste onzin die ik hier in lange tijd gelezen heb. Gelukkig werd er reeds een correctie voorzien.Voetgangers denken dat ze voorrang hebben op het autoverkeer als ze willen oversteken aan een zebrapad dat is fout. Het is wanneer u zich op het zebrapad bevind dat u voorrang hebt. Wanneer een voetganger aan het zebrapad komt moet hij wachten voor aankomende auto's, het is enkel wanneer een aankomende auto vertraagt en stopt dat u mag oversteken.
Absoluut. Zonder het gebrek aan voorzichtigheid bij sommige voetgangers (en sommige fietsers en sommige automobilisten) te negeren, kan men er toch niet om heen dat voetgangers voorrang hebben wanneer zij via het zebrapad willen oversteken, en dat het aan de bestuurder is om te vertragen en indien nodig te stoppen.Leen, kom jij nog wel ëens buiten met de wagen?
Als automobilist of fietser moet je dus stoppen voor een voetganger die het zebrapad aan het oversteken is of die voornemens is dat over te steken.
Ik zag hem al an in de verte aankomen. Er was meer als genoeg tijd voor hem om te stoppen ik stak al een hand uit maar toch reed hem door. Je kan ook niet direct verwachten dat ik stil ga staan en wachten tot ik oog contact maak met een chauffeur op mij door te laten als ik in mijn recht ben om over te steken?Beste Guy, spijtig dat je dit hebt meegemaakt. Maar weet dat je zelf best voor uw eigen veiligheid zorgt. Steek de straat niet over, ook niet op een zebrapad, zonder oogcontact met de bestuurder van de wagen.
Ik heb geen probleem om te stoppen om iemand over te laten, soms te gemakkelijk. Maar, van de andere kant word ik niet graag voor voldongen feiten gesteld. Als een voetganger pas teken geeft of aanstalten maakt om over te steken, als ik op minder dan 5 m ben : Sorry, dat lukt mij of de meeste chauffeurs niet. Ik zie regelmatig voetgangers met een air van : ik ben aan het zebrapad en ik ga. Zonder op te kijken! Dat gaat eens lukken hoor!
Tot nu toe heb je de wetboek ni naar boven gehaald om u argumenten te verdedigen als ik eerlijk mag zijn…Een mens blameren die ernstig opzoekwerk doet, dat kunnen sommigen hier wel.