Wij wonen al enkele jaren in hetzelfde appartement van 100 m². Recent overwegen wij een kitten aan te schaffen, en uit respect heb ik ervoor gekozen dit vooraf aan mijn verhuurders te melden, aangezien onze huurovereenkomst een totaalverbod op huisdieren vermeldt.
De afgelopen dagen is er wat heen en weer gecommuniceerd via berichten, maar mijn verhuurders blijven redenen aandragen om ons dit te verbieden. Zij geven aan dat het appartement te klein zou zijn, dat er risico op schade is, dat ze overlast willen vermijden en dat de kat niet buiten kan omdat we geen tuin hebben. (Ons appartement heeft alleen een onderbuur.)
Wij hadden specifiek een Ragdoll-kitten in gedachten, een ras dat als binnenkat wordt gehouden en sowieso niet naar buiten mag. Bovendien heb ik aangegeven bereid te zijn om een plaatsbeschrijving en huurwaarborg op te starten, zodat eventuele schade die door de kat veroorzaakt wordt correct vergoed kan worden.
Met deze aanpak hoopte ik een oplossing te vinden, maar tot nu toe blijft de situatie helaas onduidelijk. Iemand een idee wie hier in zijn recht staat?
Mvg.