Vennootschap verkocht RSZ eist betaling

CaneS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vennootschap verkocht RSZ eist betaling

#1 , 31 jan 2025 16:54

Beste,

Mijn vennootschap is verkocht sinds 01/01/2024. De rsz eist nu onbetaalde schulden. Zij baseren zich op het feit dat het schulden zijn van mijn bestuur. Ik dien een afbetalingsplan aan te vragen maar ik verdien maar 1300€. In hoeverre kunnen ze deze gelden bij mij vragen? Het is een vennootschap CommV hier zijn geen grote fouten mee gebeurd.

Is dit vast gezet in de wet? De vennootschap bestaat nog en is niet failliet.

Met vriendelijke groeten

AFFN

#2 , 31 jan 2025 17:35

Misschien vragen wat de wettelijke basis is om u verantwoordelijk te stellen als er geen bestuurdersfouten zijn gebeurt

AFFN

#3 , 31 jan 2025 18:49

Beste,

Mijn vennootschap is verkocht sinds 01/01/2024. De rsz eist nu onbetaalde schulden. Zij baseren zich op het feit dat het schulden zijn van mijn bestuur. Ik dien een afbetalingsplan aan te vragen maar ik verdien maar 1300€. In hoeverre kunnen ze deze gelden bij mij vragen? Het is een vennootschap CommV hier zijn geen grote fouten mee gebeurd.

Is dit vast gezet in de wet? De vennootschap bestaat nog en is niet failliet.

Met vriendelijke groeten

@denlowie

Reclame

CaneS
Topic Starter

#4 , 05 feb 2025 09:02

Ik heb een reactie ontvangen. Wat bedoelen zij hiermee juist? Want oorspronkelijk lag de schuld bij 18.000+ en als ik het artikel lees heeft dat precies ook
Niet direct een link met mij?

Geachte heer ….

We ontvingen uw mailbericht van 31/01/2025 met vraag om meer uitleg over uw aansprakelijkheid voor de schulden van …. COMMV.
U was vennoot binnen de commanditaire vennootschap. U was toe beherende vennoot. Wij verwijzen hiervoor naar de akte van oprichting.
Dit betekent dat u, voor de periode dat u beherende (nu gecommanditeerde) vennoot was, hoofdelijk aansprakelijk bent voor de schulden van de commanditaire vennootschap.
Wij verwijzen hiervoor naar de wettelijke bepalingen van het wetboek van vennootschappen en verenigingen art.4:22 via deze link
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... 9#Art.4:21

Wij hebben u in een eerder schrijven de volledige openstaande schuld van de vennootschap meegedeeld. De commanditaire vennootschap en haar actuele
gecommanditeerde vennoot blijven uieraard ook aansprakelijk voor deze schulden, maar u blijft mede verantwoordelijk voor de schulden voor het 1ste kwartaal 2024, nl
bijdragen 4454,65 EUR
opslagen 1065,20 EUR
intresten 213,94 EUR
= 5733,79 EUR

U kan voor deze schuld een afbetalingsplan aanvragen via [email protected]

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”