Hoi allen,
Ik zit met een vraag en mijn vakbond is (wegens extreme drukre) onbereikbaar waardoor het heel lang aansleept om dit op te lossen
Van januari tot september 2024 werkte ik bij bedrijf A met contracten bepaalde duur. Eind september liep dit af en vroeg ik een werkloosheidsuitkering aan. Dit duurde tot eind december om aan te vragen, wegens fouten die bij de vakbond gebeurde, maar begin december kwam het toch nog goed!
Hier verdiende ik tussen de 1300 en 1400 bruto per maand (pt werk)
Dan van half december 2024 tot half januari 2025 (28 kalenderdagen ofwel 4 weken aansluitend) gewerkt bij bedrijf B. Hier verdiende ik tussen de 2400 en 2600 pet maand ( vt werk).
Echter is mijn uitkering nu vastgelegd op een dagbedrag van 28,13 euro per dag. Ofwel +/- 700 euro per maand. Maar dit kan toch niet kloppen? Ik liet me vertellen dat je de eerste 3 maanden 65% van je laatste brutoloon krijgt? Dan zit ik daar nu dus toch ver onder? En als het goed is, zou mijn uitkering toch berekend moeten worden op het laatste brutoloon van bij bedrijf B, of niet?
Wie oh wie kan me adviseren? Ik ga nl een jaar studeren en dus wordt mijn uitkering vastgezet voor 1 jaar, dus wil dan wel dat het de correcte uitkering is