Ik heb afgelopen maandag een verkoopsovereenkomst gesloten met een garagist mbt aankoop van een tweedehands wagen. We hebben deze wagen gekocht met het oog op een nakende vakantie en deze diende dus ook echt dinsdag (de dag erna) gekeurd te zijn. De verkoper beloofde ons dat dit geen probleem was, de auto ZOU dinsdag gekeurd worden.
Dinsdagavond bel ik naar de verkoper, probleem: de banden waren kaal, ze hadden er geen op voorraad en de keuring moest dus wachten op nieuwe banden (die besteld werden en woensdag "geleverd zouden moeten worden"). Wegens de dringendheid van onze aankoop hebben we besloten verder te zoeken naar een reeds gekeurde wagen, die we gevonden (en gekocht) hebben.
Woensdag bel ik terug naar de verkoper, om telefonisch mee te delen dat we van onze aankoop wensen af te zien.
Echter de termijn (dinsdag gekeurd afleveren) is mondeling overeengekomen en niet op papier vastgelegd.
Wat zijn de gevolgen voor mij in deze situatie:
- kan de verkoper een schadevergoeding eisen (als ik binnen 3 dagen na het afsluiten een aangetekende brief stuur)?
- kan deze mondelinge overeenkomst mbt leveringstermijn stand houden in eventuele rechtspraak?
Alvast bedankt voor de hulp!
groeten