Problemen met opzeg Telenet diensten.

Candisa
Topic Starter

Problemen met opzeg Telenet diensten.

#1 , 01 sep 2010 14:20

Dag iedereen,

Wij hebben een vervelend probleem met de opzeg van Telenet.
Mijn vriendin had reeds op haar vorig adres sinds april of mei 2009 een Telenet "Shake" met daarin internet en digitale tv inclusief huur hd digicorder.
In oktober 2009 zijn we verhuisd naar een ander huurappartement en hebben we deze Telenet shake mee verhuisd en laten aanpassen naar een shake waar ook nog een vaste telefoonlijn in zat.

Doordat er op het huidige appartement nog geen kabel lag, moest er een speciale dienst van Telenet langskomen om een kabel aan te sluiten, waardoor we pas in december 2009 voorzien waren.
In die tussentijd hadden we ook al een brief gekregen van Telenet met de vraag om de HD Digicorder terug binnen te brengen. Hiervoor hebben we toen ook gebeld, maar dit was blijkbaar allemaal geen probleem, we zouden gewoon een nieuwe krijgen wanneer de technieker langs kwam, dus zo gezegd, zo gedaan...

Nu, een hele poos later gaan we weer verhuizen en wensen we niet langer gebruik te maken van de diensten van Telenet. Aangezien we nog geen jaar klant zijn op vlak van telefonie begrijpen we dat we daarvoor een opzegvergoeding moeten betalen, maar nu beweren ze bij de klantendienst dat het abonnement van het vorige adres werd opgezegd en er een nieuw abonnement werd afgesloten in december 2009. Aan de telefoon heeft de klantendienst van Telenet eerder al toegegeven dat er toendertijd een fout van hun kant was gebeurd, maar dit hebben we natuurlijk niet op papier.
Zij eisen nu dus dat we ook voor de andere diensten een opzegvergoeding betalen.

Kunnen wij hier iets tegen doen?

Isabelle

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 01 sep 2010 18:24

Hoe heb je de verhuis doorgegeven?

Candisa
Topic Starter

#3 , 02 sep 2010 12:11

Dat is toen allemaal telefonisch geregeld geweest.
Er is dus van onze kant ook nooit een aangetekende zending naar Telenet gegaan waarin stond dat het account van mijn vriendin haar vorig adres diende opgezegd te worden. Zij heeft toen gewoon gebeld naar Telenet met de mededeling dat ze zou gaan verhuizen en het nieuwe adres doorgegeven.
Het énige waaruit ze zouden kunnen afgeleid hebben dat ze dat abonnement daar wou opzeggen, is doordat ze de HD DigiCorder die op haar vorig adres stond had binnengebracht, maar dit heeft ze ook pas gedaan nadat Telenet hier via een briefwisseling om gevraagd had.
Zij heeft toen ook gebeld naar de klantendienst van Telenet met de vraag of dit normaal was, aangezien het niet om een opzeg, maar om een verhuis ging. Het antwoord daarop was: "De technieker die alles komt installeren op uw nieuw adres zal een nieuwe HD DigiCorder mee hebben".

Reclame

float

#4 , 02 sep 2010 13:10

Je zal waarschijnlijk best alles op papier zetten en versturen via brief of via e-mail. Hoogstwaarschijnlijk zal dat alles uitklaren.

lieke1709

#5 , 02 sep 2010 15:56

Wat je in dit geval het beste zou doen is een klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Leg uw probleem grondig uit. Zij zullen de zaak onderzoeken. Zelfs indien u uw gelijk niet zou halen, weet u tenminste dat het probleem grondig en onpartijdig werd onderzocht.

Sterkte! 8_)

Candisa
Topic Starter

#6 , 02 sep 2010 16:04

In de brief die we 17 augustus aangetekend verzonden hebben naar Telenet (en daar 19 augustus is aangekomen volgens de telefonische klantendienst) staat het volgende:
Geachte,

Aangezien ik in de loop van de maand september zal verhuizen en besloten heb in mijn nieuwe woonst niet langer gebruik te maken van de diensten van Telenet, wens ik bij deze alle lopende abonnementen op te zeggen.

Hierbij wens ik u er ook op te wijzen dat ik op mijn vorig adres reeds een Shake had met Telenet Comfortnet+ internet en Telenet Digitale TV inclusief huur HD DigiCorder en HD XL Pack.
In tegenstelling tot wat steeds op mijn facturen staat, heb ik dus wel degelijk al langer dan 1 jaar een abonnement op deze producten en is enkel het jaarcontract van de vaste telefonie nog niet verlopen.

Na telefonisch contact met de Telenet Klantendienst is gebleken dat dit bij jullie bekend is en de herstart van deze contracten een fout was van uw kant.
Gelieve dit dan dus ook te verifiëren vóór het bepalen van de opzegvergoeding.

Ik ben dus bereid de resterende kosten voor het lopende jaarcontract van de vaste telefonie te betalen, maar niet van het internet en de digitale televisie, aangezien ik voor deze producten reeds langer dan het verplichte jaar klant ben bij Telenet.

Verder ben ik bereid de Telenet HD DigiCorder inclusief originele verpakking, afstandsbediening, kabels in goede staat in te leveren bij een erkend Telenet servicepunt.

Gelieve de goede ontvangst van deze brief te bevestigen, en mij op de hoogte te houden van eventuele verwikkelingen of opmerkingen.

Deze brief werd in drievoud opgemaakt, waarvan 1 exemplaar voor mezelf, 1 exemplaar per normale post en 1 exemplaar per aangetekende zending werd opgestuurd naar uw diensten.

Met vriendelijke groet,
Xxxxx Xxxxx

float

#7 , 02 sep 2010 17:32

Hebben ze al gereageerd?
Het heeft geen zin om zo snel al naar de ombudsman te lopen :-)

Candisa
Topic Starter

#8 , 02 sep 2010 21:30

Ze hadden nog niet gereageerd en daarom heeft mijn vriendin dus gisteren gebeld om te weten hoe het nu zat.
De persoon die mijn vriendin aan de telefoon kreeg wist te zeggen dat het abonnement van het vorige adres werd opgezegd (wetende dat wij hiervoor nooit een aangetekende zending hebben gestuurd en ook nooit een opzegvergoeding hebben moeten betalen) en er een nieuw abonnement dat dus herbegonnen is van 0 is gestart op het huidige adres.

De enige reden waarom ze zouden kunnen veronderstellen dat het vorige abonnement werd opgezegd, is omdat we de vorige hd digicorder binnengebracht hebben. Dit hebben we echter op verzoek van Telenet zelf gedaan en zoals ik reeds zei, we hebben nooit gevraagd om dit vorige abonnement op te zeggen en hebben daarvoor ook geen kosten betaald.

We zullen zien wat er van komt eens de factuur binnenkomt en hopen dat ze dit alsnog correct zullen regelen, maar vrezen hier toch wat voor. Jammer dat het openstellen van de markt weinig effect heeft op dergelijke wanpraktijken. Blijkbaar denken de grote spelers nog steeds dat ze een monopoliepositie hebben...

WP002

#9 , 03 sep 2010 16:15

De slecht werkende administratie van Telenet kennende zou ik voor alle zekerheid inderdaad naar de Ombudsdienst voor Telecommunicatie stappen, want mijn ervaring is dat er dan plots deuren open gaan die anders gesloten blijven. De spreekwoordelijke stok achter de deur, weet u wel...

Terug naar “Consumenten Koop”