Paypal scammed

rudy2000

Re: Paypal scammed

#16 , 17 jun 2012 11:35

Er is eerst een ganse procedure van communicatie tussen verkoper en koper vooraleer paypal de koper in het gelijk zou stellen en zijn geld terug zou storten (en dan het geld recupereren van de verkoper door dit van zijn paypal account af te schrijven - indien er dan niets op uw paypal account staat dan gaat deze logischerwijze in het rood).

Paypal zal u eerst gecontacteerd hebben ivm de klacht van de koper, u moet hier ook een e-mail van ontvangen hebben, meerdere zelfs. Slechts na geruime tijd en indien u niet reageerde zal paypal ervan uit zijn gegaan dat de klacht van de koper gegrond was en hem zijn geld terugbetaald hebben, om het vervolgens nu bij u te komen halen ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 jun 2012 11:27

Zolang je kan aantonen dat waarvoor men je betaald heeft, ook daadwerkelijk geleverd is, is er geen probleem. Maar dit is inderdaad in sommige gevallen moeilijk aan te tonen. Ik vermijd PayPal daarom ook liever als verkoper (ook al voor de transactiekosten die ze aanrekenen). Als koper biedt het je daarentegen extra bescherming.

Maar vooraleer men geld terug van je account neemt, is er inderdaad héél wat communicatie en ben je hier voorhand van op de hoogte gesteld. Bij PayPal kan een koper immers tot 45 dagen naa de aankoop een "dispute" openen, de koper kan deze daarna escaleren tot een claim, maar PayPal zal die claim niet aanvaarden als de koper geen poging ondernomen heeft om contact op te nemen met de verkoper. Het is dus onmogelijk dat je niet op de hoogte was dat er mogelijk geld van je account zou gehaald worden (tenzij je alle mails van PayPal genegeerd hebt, of deze in je spal folder terecht gekomen zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”