Mijn tante is in Januari gevallen van de trap op de trappenhal van aan appertementsgebouw. Zij geeft hierdoor zware letsels opgelopen en ook dus ziekenhuiskosten.
Dit is voornamelijk gekomen omdat de verlichting onveilig was. De trappenhal is al heel erg donker overdag, dit komt omdat er bijna geen natuurlijk licht van buitenaf binnenkomt. Op de hal staan 2 rode schakelaar waar een heel flauw rood lichtje uit komt. Bij het verlaten van het appertement bij haar vriendin geeft ze meteen de deur toegetrokken, dus ze stond volledig in het donker ( het was buiten reeds donker dus op,de trappenhal zie je dan niks). Mijn tante is naar een rode flauw lichtje gestapt deze stond vlakbij de trap, doordat is ze dus van de trap gevallen.
De gebouwbeheerder geeft de verzekering van de VME aangesproken, en er is een expertise gebeurt, hij zegt alles is conform volgens de veiligheid, dus de verzekering van de VME betaalt niets uit. Kan ik nu de gebouwbeheerder nog aansprakelijk stellen, hij moet toch zien dat het gebouw veilig is denk ik dan?
Ikzelf heb ook later die avond op die hal gestaan en je ziet dus letterlijk niks. Ikzelf heb de gsm zakkammen functie moeten gebruiken om naar de verlichtingknop te vinden. Dit is dus heel erg gevaarlijk. Ik ben 31 jaar oud, mijn tante is er 74 jaar. Laat staan dat zij daar dus aan denkt.
Het is opmerkelijk maar een simpele bewegingssensor had dit kunne voorkomen.
Mijn tante geeft er een gebroken neus, littekens in haar tong,gekneusde ribben, haar rechterkuit is nog steeds dik na meer dan zes maand zit hier nog een grote bloedprop.
Heb ik een zaak om de sindicus/ gebouwbeheerder aansprakelijk te stellen?