Gezien ik zelf minder thuis ben in parkeerovertredingen, graag advies over volgende.
Ik woon in een blauwe zone met parkeerplaatsen parallel met de huizen (parkeerschijf of bewonerskaart nodig). Mijn woning beschikt ook over een eigen garage. Aanduiding parkeerstrook door witte lijn zonder afbakening aparte parkeervakken. Plaats voor garagepoort is ook niet apart aangeduid.
Gewoonlijk staat de wagen van mijn vriendin in de garage, de mijne voor de poort of met de bewonerskaart verder in de straat.
Sinds 2 weken heb ik een nieuwe wagen en de nummerplaat hiervan hangt nog niet op de garagepoort.
Ik ontving deze week een berichtgeving van GAS overtreding onder de ruitenwisser, met vermelding niet leggen van parkeerschijf of bewonerskaart. Ik stond echter voor mijn garagepoort geparkeerd.
Mijn vragen:
- Stel dat ik hiertegen bezwaar indien, kan men inbrengen dat mijn nummerplaat niet op de garagepoort stond? Of kan men hiertegen niet optreden via GAS regelgeving?
- Als men aangeeft dat ik niet voor de poort stond, maar enkele meter verder voor de woning. Bij wie ligt de bewijslast?