De firma waar ik werk staat op de rand van faillisement, de laatste maanden is zo'n 50% van de werknemers op straat gevlogen.
Mij konden ze niet ontslaan aangezien ik beschermd was door mijn zwangerschap maar ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben beginnen zoeken naar ander werk wat ik nu ook heb gevonden.
Ik ben bediende en mijn opzeg bedraagt dus 6 weken.
Mijn werkgever wil mij verplichten om in die zes weken het verlof wat ik nog heb openstaan op te nemen. Kan hij dit?
Een klein half jaartje geleden ben ik bevallen van een dochtertje, na mijn bevallingsverlof was ik nog niet voldoende hersteld (moeilijke baby, ik stevende af op een depressie)
Ik ben dan naar de dokter gegaan en deze heeft mij thuisgeschreven voor een bepaalde periode, daarna heb ik getracht om terug te gaan werken maar aangezien ik nog steeds zogoed als geen nachtrust had werd ik terug thuisgeschreven.
Nu is het probleem dat ik mijn ziekenbriefjes niet aangetekend verstuurd heb, wel gewoon per post en per mail verwittigd.
Nu ze mijn opzeg hebben gekregen komen ze natuurlijk af dat ze al! mijn ziekenbriefjes te laat hebben gekregen en gaan ze aan de hand hiervan een deel van mijn volgend loon inhouden omdat ze mij deze dagen onrechtmatig hebben uitgekeerd.
Het betreft zo'n 13 dagen verspreid over 3 maanden die ze nu gaan herzien.
Ik neem aan dat ik niks kan bewijzen omdat mijn briefjes niet aangetekend verstuurd zijn.
het enige wat ik heb zijn mijn mails en het feit dat ze wel toegeven dat ze ze gehad hebben maar te laat.
Zo zouden er briefjes na een week ziekte pas 15 dagen later zijn aangekomen terwijl ik ze dezelfde dag nog op de post gedaan heb.
Kan ik hier iets mee of is het kalf verdronken?
Bedankt voor de hulp alvast.