levensverzekering afkopen of premievrij maken

Kristien
Topic Starter

levensverzekering afkopen of premievrij maken

#1 , 02 feb 2013 17:34

In april 2012 wilde ik 2 levensverzekeringen laten overnemen door een andere maatschappij — mijn contracten geven mij dat recht. De oude contracten werden stopgezet en voor de overname vroeg de nieuwe maatschappij (herhaaldelijk) mijn aflossingstabellen aan bij de oude verzekeraar. Tot op vandaag heeft mijn oude verzekeraar nooit gereageerd op deze vragen waardoor de contracten bij de nieuwe verzekeraar niet in orde geraken. Kan ik alsnog mijn oude levensverzekeringen afkopen of premievrij laten zetten bij de oude maatschappij? Afkopen blijkt nogal duur, maar gezien ik nog steeds niet dood ben en mijn hypotheek al voor een deel is afbetaald — het uitbetalen van de hypotheken bij mijn dood door mijn levensverzekeringen is dus ook minder — lijkt me premievrij zetten ook niet echt de moeite. Of wel?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding