Hallo,
Vanaf wanneer kan een woonvergoeding worden gevraagd ? Ik ben blijven wonen nadat mijn ex het huis had verlaten begin januari 2013, uiteindelijk heeft de rechtbank ergens eind oktober 2013 de scheiding uitgesproken. De tegenpartij heeft alles nodeloos liggen rekken. Ik zal nu deze maand bij een notaris moeten langsgaan om de verdeling te regelen. Ik heb nu via via vernomen dat hij een woonvergoeding wil eisen. Dit kan aardig oplopen voor de voorbije 16 maanden. Ik zou de woning overnemen, maar ook dat raakt maar niet geregeld en wordt constant uitgesteld. Vanaf wanneer kan hij nu die woonvergoeding vragen ? Vanaf het moment dat hij verhuisde of vanaf het moment dat de rechtbank de scheiding heeft uitgesproken ? Wat zijn mijn rechten ? Ik ben uiteraard blijven wonen maar betaal ook de helft van de lening elke maand, en woon er met mijn 3 kinderen. Om nu nog eens bovenop de maandelijkse lening de helft van een huur te moeten betalen, waar zal ik dat geld gaan halen ?
Weet iemand er meer over ? Ik heb geen advocaat, hij wel, dus gaan ze mij sowieso willen stropen, maar kunnen ze je nu in de schuld duwen voor zoiets ?
Als ik het samentel wat de huur zou kunnen zijn (daar de helft van) en daarbovenop de helft van de lening dan ben ik 2/3 van mijn maandloon kwijt hieraan. Vermits ik met 3 kinderen ook moet eten, drinken en kosten heb heb ik die laatste 16 maand heb ik ook wel niets opzij kunnen zetten. Hoe werkt dat dan ?