#6 , 24 jun 2014 19:19
Ik ben helemaal niet misnoegd omdat ik de volledige schuld moet betalen, integendeel, ik wil ze heel graag betalen maar ik wil dan ook wel uit collectieve! ik ben wel misnoegd omdat de schuldbemiddelaar meerdere malen heeft laten blijken dat ze haar werk niet doet.
Ze werd eind juli op de hoogte gebracht van de verkoop van de woning (ik was 1 van de 5 erfgenamen), begin september ben ik bij haar geweest,toen ik achter de verkoop vroeg beweerde ze van niets te weten terwijl ik wel degelijk bewijzen heb dat ik haar op de hoogte heb gesteld, ze beloofde me die dag contact op te nemen bij de notaris en makelaar, in oktober heb ik haar naar stand van zaken gevraagd, geen reactie, november opnieuw contact genomen en gezegd dat verkoopovereenkomst getekend was, opnieuw beweerde ze van niets te weten, toen moest ze nog goedkeuring vragen aan rechtbank, weer anderhalve maand verder..
Hetzelfde verhaal met documenten die haar 3x per mail bezorgd zijn van een schuld die uiteindelijk vereffend bleek te zijn, ze heeft de documenten gekregen van mij en van notaris, eind januari. Begin maart gevraagd naar stand van zaken van deze schuldeiser, geen reactie, mei afspraak gemaakt, ze beweerde van niets te weten, had geen documenten ontvangen, niet van mij en niet van notaris.
Ik weet toch niet of dit allemaal normaal is hoor? Het enige wat ik wil is dat zij het dossier afrond, met of zonder interesten, dat interesseert me niet, er is geld genoeg om alles te betalen. Ik wil gewoon een nieuwe start, ik denk toch dat iedereen in collectieve daarnaar uitkijkt?? Ik ben in collectieve gegaan omdat ik geen andere uitweg zag, heb info gevraagd aan een advocaat en hij raadde me dit aan.
Ik heb nooit enige uitleg gehad, het enige wat ik wist was dat al mijn inkomen naar de schuldbemiddelaar zou gaan en dat ik leefgeld zou krijgen en indien er de middelen waren dat ik dan vervroegd kon afbetalen wat me ook normaal leek. Maar dat dit zoveel tijd in beslag zou nemen vind ik echt niet normaal!
Vroeger wou ik wel maar kon ik niet betalen en deden ze moeilijk, nu WIL ik betalen en nu doen ze nog steeds moeilijk, ik begrijp er niets van!