#5 , 21 okt 2015 00:17
2) Dat is heel simpel gebeurd. Onwetend, onervaren, vertrouwd op mijn toenmalige advocaat. Er kwamen besluiten van de tegenpartij waarop niet gereageerd is. In die besluiten of conclusies (ik weet het verschil niet) stonden leugens die mijn advocaat weg lachte als zijnde kinderachtig (waar ik bewijzen voor in handen had in de rechtzaal). Mijn toenmalige advokaat heeft die besluiten dus vanachter zijn buro met me besproken, maar me niet overhandigd. Ik heb ze dus nooit zelf kunnen lezen. Zelfs na meermaals vragen, gaf hij die nooit. Omdat hier dus niet op gereageerd werd, en de rechter vroeg me ook niet of het waar was, heb ik het niet ontkend en is dus waarheid.
Ik vergelijk het als met iemand zegt dat je door het rode licht gereden bent en je ontkend niet, dan ben je schuldig.
Door mijn toenmalige advocaat is het dus misgelopen, ik vertrouwde op hem. Maar waarschijnlijk heeft hij volgens het systeem niets mis gedaan, enkel in mijn ogen. Ik was onwetend toen en had er op moeten staan dat we op die besluiten reageerden. Hoe vaak mogen er besluiten heen en weer gaan in fijte ? En wat is jouw mening, is mijn advocaat in de fout gegaan ? Dit grapje heeft nu toch al bijna voor 2 jaar miserie in mijn leven gezorgd (+mijn ex als machthebber. Veel dreigingen kwamen er als ik niet naar haar pijpen danste. Kinderen mocht ik eerst wel gewoon zien week/week ondanks de laatste uitspraak, dan plots zonder aanwijsbare redenen weigert ze. Als reden in haar besluiten zegt ze nu dat ik altijd te laat kwam, hetgeen ze zelf vaak deed en dus onjuist is).
4) Je begrijpt het goed. Ik vroeg week/week en gelijke verdeling van kindergeld en buitengewone kosten, dat dus helemaal in mijn nadeel werd uitgesproken.
Alvast bedankt voor je heldere antwoorden.