eot nakomen

eefje
Topic Starter

eot nakomen

#1 , 20 sep 2016 20:29

Hoi iedereen,

ik vraag mij iets af daar ik vermoed dat het zaakje niet helemaal in orde dreigt te komen. In de EOT staat beschreven dat mijn ex (die zijn auto behouden heeft) mij moet uit de lening laten schrappen en deze ook voor zijn rekening neemt. Wat als hij mij er niet uitschrapt, hij zal die wel blijven betalen maar krijgt geen goedkeuring momenteel om een nieuwe lening aan te gaan en zo mij eruit te krijgen. Iemand die weet of er stappen kunnen ondernomen worden indien hij mij er niet uitschrapt?

gr,
Eefje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 22 sep 2016 18:51

Beste Eefje,

Je ex heeft niets te schrappen. Hij kan hoogstens aan de kredietverlener vragen of ze jou willen schrappen als medekredietnemer. Op dat ogenblik zal de bank bekijken of ze met die schrapping haar waarborgpositie niet te sterk verzwakt. En dan kan ze zowel ja als neen antwoorden.
Bij het aangaan van het krediet waren jullie met 3 patijen. jijzelf, je ex en de bank. De bank is toen akkord gegaan met kredietverlening mits jullie beiden hoofdelijk en ondeelbaar instonden voor het krediet én voor de ganse looptijd er van. In het kader van die echscheiding hebben jullie onderling - zonder de bank daarin te betrekken - bepaalde afspraken rond betaling van die lening gemaakt. Die afspraken gelden als wet tussen jullie beiden, maar de bank heeft er niets mee te maken. Zij baseren zich op het initiêle contract dat jullie tekenden en dat onverkort geldig blijft.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”